Fotografia produktowa w E-commerce i jej wpływ na sprzedaż

By E-marketing

Jakie jest podstawowe ograniczenie w e-commerce, które często „blokuje” lub odsuwa w czasie sprzedaż? Bez cienia wątpliwości, jest to brak możliwości obejrzenia, dotknięcia, poczucia zapachu, faktury, poznania funkcjonalności produktu przez klienta. Oczywiście, nie wszystkie branże są tak samo wrażliwe na ten problem – zupełnie inaczej kupujemy gwoździe, inaczej odzież czy perfumy. Jak zatem poradzić sobie z tym wyzwaniem? Tutaj z pomocą przychodzi nam fotografia produktowa.

Z fotografią produktową, w lepszym lub gorszym wydaniu, spotkał się każdy, kto choć raz robił zakupy online. Bardzo często to właśnie zdjęcie decyduje o tym, czy kupimy dany produkt czy też inny. W wielu wypadkach zdjęcie może zdecydować także o wyborze konkretnego sprzedawcy.

Jaka zatem sprawić, aby zdjęcia w naszym sklepie zachęcały klientów do zakupu? Oto kilka wskazówek.

Dokładnie pokaż produkt
Zadbaj o to, aby zdjęcia miały odpowiednio wysoką rozdzielczość, w sposób szczegółowy pokazywały wszystkie cechy i detale produktu z każdej strony. Dodaj zbliżenia prezentujące np. skład, fakturę materiału, cechy fizyczne, zdobienia itp. Im więcej szczegółowych zdjęć, tym mniejsza szansa na to, że klient dokona zwrotu towaru, gdyż nie będzie zgodny z opisem. Czasami jedno dodatkowe zdjęcie, może ograniczyć nam znaczące koszty związane z obsługą zwrotów.

Wyróżnij się na tle konkurencji
Jest to często pomijany aspekt, szczególnie przez sklepy sprzedające towar, który jest dostępny także w wielu innych serwisach. Spróbuj wczuć się w rolę klienta, który widzi te samo zdjęcie, właściwie tę samą cenę danego produktu, lecz oferta pochodzi od różnych sprzedawców. Który sklep wybierze? O ile nie wchodzą w grę inne czynniki, takie jak koszt dostawy, dostępność oraz cena, klient wybierze bardziej znany sklep, sklep w którym już wcześniej dokonywał zakupów lub… jego wybór będzie czysto losowy.

Stwórz odpowiednią atmosferę
Trudno mówić o tworzeniu atmosfery, gdy sprzedajesz wspomniane już na wstępie gwoździe (choć i tu można popuścić wodze fantazji), natomiast gdy przedstawisz sprzedawane produkty w odpowiedniej aranżacji, możesz stworzyć namiastkę odczuć, jakie będzie miał użytkownik podczas obcowania z nimi. Weźmy jako przykład świeczki zapachowe. Wyobraź sobie świeczkę o zapachu pomarańczy z cynamonem. Oczywiście, możesz ją po prostu pokazać, pokazać jej opakowanie. Możesz także przedstawić ją na zdjęciu w aranżacji z pomarańczą, laską cynamonu. Ludzie mają naturalną tendencję do łączenia obrazów ze wspomnieniami oraz zapachami. Tego typu zdjęcie wywołać może o wiele silniejsze emocje i chęć do zakupu.

Najważniejsze – testuj zdjęcia w sklepie internetowym

Pamiętaj, że w e-commerce wszystkie wydatki muszą spinać się z generowanymi przychodami. Nie ma sensu inwestować w sesje produktowe, jeżeli nie badasz jakie przynoszą one korzyści. Nieocenionym narzędziem będą tutaj wszelkiego rodzaju testy A/B, dzięki którym sprawdzisz, jaki wpływ na sprzedaż ma użycie danego typu zdjęć. Pamiętaj – zawsze testuj!

Last modified: 2021-07-27

× Close